תמ"א 38 מול פינוי בינוי –
אינפורמציה כללית

תמ"א 38 ופינוי בינוי הן שתי דרכים לביצוע התחדשות עירונית והבטחת עמידותם של מבני מגורים בפני סכנת רעידת אדמה. במסגרת תמ"א 38 משודרגים בניינים בודדים, ואילו תוכניות פינוי בינוי מספקות פיתרון למתחם שלם. אופציה נוספת היא תמ"א 38/2, שהיא מעין שילוב – הורסים בניין אחד ובונים תחתיו בניין חדש.

תמ"א 38 הם פרויקטים פשוטים יותר:

ראשית, נדרשת השגת הסכמתם של כ- 10 עד 20 דיירים, וזאת לעומת מאות בתי אב המאכלסים מתחם מהסוג שמיועד להתבצע בו פינוי בינוי. גם מבחינה הנדסית ותכנונית קל יותר להוציא אל הפועל תמ"א 38/1 ותמ"א 38/2, בעוד גיבוש תוכנית פינוי בינוי מחייבת השקעת משאבים רבים ומציאת פתרונות לשלל אילוצים ומגבלות שונות. כמובן שגם מבחינה פיננסית היקף המימון הנדרש לצורך פינוי בינוי הוא גדול הרבה יותר מזה הנחוץ לשם הריסת בניין בודד ובניית בניין חדש או חיזוק בניין קיים והוספת מספר קומות אליו.

ההבדל המשמעותי ביותר הוא מבחינת מספר הדירות המתווספות לבניין:

בתמ"א 38/1 נבנות עוד 4 עד 6 דירות, ואילו בתמ"א 38/2 נבנות ברוב המקרים 18 עד 25 יחידות דיור חדשות. מבחינת הדיירים בכל מקרה מדובר בשיפור משמעותי של איכות החיים בסופו של תהליך, שכן הם זוכים בדירה חדשה וגדולה יותר (הן כשמדובר בפינוי בינוי, והן במסגרת תמ"א 38 שבה בדרך כלל התוספת היא ממ"ד ומרפסת), ובנוסף הבניין בו הם מתגוררים לא רק הופך לעמיד בפני רעידות אדמה אלא גם נהנה מתוספות שונות דוגמת מעלית, לובי, גינה ועוד. ברוב המקרים גם אין לדיירים אפשרות אמיתית לבחור בין שתי האופציות, וההחלטה נובעת בעיקר על סמך היתכנות כלכלית ושיקולי כדאיות.

צרו קשר

התקשרו לקביעת פגישה

טל: 03-5544334
פקס: 073-7864900

כתובתנו

מצדה 7 | מגדל בסר 4 | בני ברק

לקבלת פרטים ולקביעת פגישה ללא התחייבות צרו קשר עוד היום!